Monday, July 31, 2006

la soare...


Omul niciodata nu se invata! De fapt cred ca de fiecare data se merge pe extreme. De exemplu, te duci la plaja, ai tenul sensibil si esti predispus la ardere(prajeala etc.) si nu iti iei masurile necesare pentru a combate asta. Ok. Atunci ce se intampla? Te prajesti, logic. Data viitoare ar trebui sa stii ce sa faci ca sa eviti asta. Si atunci exista doua categorii de oameni. Cei care isi iau masuri mai mult decat necesare pentru a nu mai pati nenorocirea de anul trecut(sufla si in iaurt). Numai ca nu prea se mai prinde nici soare, nici nimic de ei. Si mai sunt si cei care se prajesc de fiecare data si de fiecare data mai vor. Nu se lasa ei cu una cu doua. Ce? Ii face soarele pe ei ? Ei bine, eu o dau dintr-o extrema in alta. Acum doi ani, am fost la mare, si datorita faptului ca am stat un weekend, am incercat sa prind tot soarele care incalzea plaja. Si bineinteles ca mi-a fost rau, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca vreo 2 nopti au fost pierdute cu desavarsire pentru ca eram asa de bine rumenita incat nu puteam sa stau pe nici o parte. Evident, anul ce i-a urmat acestuia, mi-am luat masurile de precautie necesare pentru a putea dormi, indoi genunchi, purta ceva pe mine s.a.m.d. Numai ca m-am dat cu atata crema, incat, chiar daca am stat mai mult, nu s-a prins de mine nici o raza de soare(si mai si aratam ca o mumie-fara cearsaf). Si cand m-am intors aratam la fel ca atunci cand am plecat. Si asa ca am gandit eu la rece anul asta. Mi-am pus in aplicare mintea(cam prost, recunosc) si am renuntat la creme si alte chestii de genul acesta. Nu am practicat decat ungerea cu o lotiune de corp(bine macar ca am facut asta) si cu totii, inarmati pana in dinti, am plecat la peste. Eu ma gandeam probabil ca acolo soarele nu este atat de puternic, sau ca e vegetatie peste tot si poti sta la umbra exact cat poftesti. Numai ca m-am inselat amarnic. Bineinteles ca dupa o zi petrecuta in soare m-am perpelit bine, si pe o parte, si pe alta, si am venit acasa rosie ca un rac. Mama era obisnuita cu nebuniile mele si s-a limitat la a-mi spune: "Iar? Arati ca un rac. Fiert." Si asta a fost. Surprinzator insa(si cred ca motivul a fost lotiunea cu care ma dadusem inainte) am putut dormi. Cu putina dificultate la inceput, recunosc, si cu un paracetamol dat cu grija de mama, asta ca sa nu fac si vreo insolatie mica. Cel mai greu insa a fost dimineatza. Eu, logic, trebuia sa merg la munca. Dar sa vezi chestie: pune tu ceva pe tine daca poti. Am stat o jumatate de oara aproape(mai mult sau mai putin) ca sa pun o bluza pe mine. Si uite asa cu marea, soarele, pestele. A...ca veni vorba de peste, cred ca ei au fost mai deshtepti ca noi si s-au dat la fund o perioada pentru ca am stat aproape toata ziua si marea noastra captura a constat in doi pestisori rataciti, micuti cat jumatate de palma, pe care ulterior, la insistentele mele(care sunt o luptatoare pentru drepturile animalelor din orice regn si increngatura) i-au aruncat inapoi in apa. Pai.. Macar atat sa fac si eu ;). Asa ca aveti grija, acum in plin sezon estival, nu subestimati puterea soarelui, oriunde ati fi, ca s-ar putea sa va prajiti. La propriu.

No comments: